hvala vam prijatelji!!
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Mislim ono, koji k. zar ne vidite da je to trapez prevaljen na stranu, P=s*v, s je središnjica, v visina, s=(a+c)/2. Ne treba razbijati na nikakve trokute. Iako je konačno rješenje ok.
Pozdrav, trebam pomoć oko jednog zadatka...
Koliki mora biti x da bi 3. član u razvoju binoma [(3√x)1/(log(x) + 1) + 4√x]5 iznosio 100?
Treba se dobiti kvadratna jednadžba jednadžba t2 + t - 2 = 0 jer se supstitucijom nekako treba dobiti log(x) = t
Mene zanima kako doći do toga, tj. ovo sve prije supstitucije... Rješenja jednadžbe su -2 i 1, što onda antilogoritmiranjem daje 10-2 i 10.
Jesi dobio riješenje?
Ne... Probo sam ali mi je krivo ispalo, bilo bi super kad bi netko uskoćio jer će mi ovo bit u testu...
Dakle,
prvo izračunaš 3. član binoma po binomnoj formuli i središ ga koliko ide. Nakon toga ga izjednačiš sa 100 i dobiješ jednostavnu jednadžbu s jednom nepoznanicom(x).
Dakle,
prvo izračunaš 3. član binoma po binomnoj formuli i središ ga koliko ide. Nakon toga ga izjednačiš sa 100 i dobiješ jednostavnu jednadžbu s jednom nepoznanicom(x).
Zanima me kako to riješiti na ovaj način sa supstitucijom gdje se dobije kvadratna jednadžba zato jer su 2 rješenja ovog zadatka.
Pa upravo ovako kao što sam ti reko, nemoj bit lijen...
Evo radi tebe
Hvala puno! Sad vidim gdje sam zapeo(redak gdje se logoritmira).
(-2)2n · (-22n+1) · (-2)2n-1
Jeli neko može rješit ovo i objasnit zašto je tako? Problem dolazi kod ove druge zagrade di minus nije u potenciji.
Inače radi se o malo težem zadatku. Neznam gdje ideš u školu, ali mogu ti reći da na maturama takvih nije bilo.
Evo raspoložen sam....
Pa nije tako kako si napisa, ili si ti odma krenia rješavat?
(-22n+1) a ne (-2)2n+1 Bilo bi lako da je tako kako si ti napisa.
Sad sam na faxu, ovo malo ponavljam.
(-2)2n ·(-22n+1) ·(-2)2n-1
Jeli neko može rješit ovo i objasnit zašto je tako? Problem dolazi kod ove druge zagrade di minus nije u potenciji.
Za početak napravi ovo:
Prvo ukošeno ti je pozitivno i to se množi s podebljanim koje je negativno i onda se množi s podcrtanim koje je negativno
Dakle cijeli izraz je pozitivan i makneš minuse pa ti je riješenje 26n
Prvo ukošeno je pozitivno zbog kvadrata
Podebljano je negativno jer se potencija ne odnosi na -1, a i da se odnosi bilo bi negativno jer se potencira na neparan broj
Podcrtano ti je negativno jer se -1 potencira na neparan broj
Što znači da ti je cijeli izraz pozitivan jer -*-=+
Koji faks? :D
(-2)2n ·(-22n+1) ·(-2)2n-1
Jeli neko može rješit ovo i objasnit zašto je tako? Problem dolazi kod ove druge zagrade di minus nije u potenciji.
Za početak napravi ovo:
Prvo ukošeno ti je pozitivno i to se množi s podebljanim koje je negativno i onda se množi s podcrtanim koje je negativno
Dakle cijeli izraz je pozitivan i makneš minuse pa ti je riješenje 26n
Podebljano je negativno ali nije u potenciji dakle minus se ne potencira; nema istu bazu ko ova dva ostala.
Fakultet Informacijske tehnologije na Odsjeku za stručne studije u Splitu
(-2)2n ·(-22n+1) ·(-2)2n-1
Jeli neko može rješit ovo i objasnit zašto je tako? Problem dolazi kod ove druge zagrade di minus nije u potenciji.
Za početak napravi ovo:
Prvo ukošeno ti je pozitivno i to se množi s podebljanim koje je negativno i onda se množi s podcrtanim koje je negativno
Dakle cijeli izraz je pozitivan i makneš minuse pa ti je riješenje 26n
Podebljano je negativno ali nije u potenciji dakle minus se ne potencira; nema istu bazu ko ova dva ostala.
Fakultet Informacijske tehnologije na Odsjeku za stručne studije u Splitu
Bok ...elektronika izvanredni ..isti fakultet ... zanimljivo ..mi nismo to radili :D
Bok ...elektronika izvanredni ..isti fakultet ... zanimljivo ..mi nismo to radili :D
ma to ja vadim zadatke sa interneta, općenito o potencijama, ponavljam staro gradivo iz škole; u pravu ste, vjerojatno ovo neće bit
(-2)2n ·(-22n+1) ·(-2)2n-1
Jeli neko može rješit ovo i objasnit zašto je tako? Problem dolazi kod ove druge zagrade di minus nije u potenciji.
Za početak napravi ovo:
Prvo ukošeno ti je pozitivno i to se množi s podebljanim koje je negativno i onda se množi s podcrtanim koje je negativno
Dakle cijeli izraz je pozitivan i makneš minuse pa ti je riješenje 26n
Podebljano je negativno ali nije u potenciji dakle minus se ne potencira; nema istu bazu ko ova dva ostala.
Fakultet Informacijske tehnologije na Odsjeku za stručne studije u Splitu
Nisam ni rekao da se -1 potencira :)
jednostavno ti ostane i onda se taj -1 množi s zadnjim -1 i dobije se +
Treba mi pomoc oko ovIH zadataka:
1.Dve kruznice se dodiruju iznutra u tacki A. Neka tetiva MN vece kruznice dodiruje manju u P. Dokazi da je AP simetrala ugla MAN.
hvala
Pozdrav, molio bih pomoc. Nikako da rijesim ovaj zadatak. Ne mogu nac povezanost izmedu povrsine i bilo ceg drugog za izracunavanje kutova.
Zadatak glasi:
Visina spustena na krak jednakokracnog trokuta dijeli taj trokut na
dijelove cije su povrsine u omjeru 2:1. Koji su kutovi tog trokuta?
Inace 2 raz gim
Hvala
Pozdrav, molio bih pomoc. Nikako da rijesim ovaj zadatak. Ne mogu nac povezanost izmedu povrsine i bilo ceg drugog za izracunavanje kutova.
Zadatak glasi:
Visina spustena na krak jednakokracnog trokuta dijeli taj trokut na
dijelove cije su povrsine u omjeru 2:1. Koji su kutovi tog trokuta?
Inace 2 raz gim
Hvala
Pod koje gradivo to dolazi?
Pod trigonometriju pravokutnog trokuta.
Cijeli dan ekipa i ja pokusavamo rijesiti zadatak ali ne ide nikako. Bilo je svakakvih teorija pa cak i teorija zavjere.
Jedini nacin na koji smo "uspijeli" rijesiti zadatak je taj da smo predpostavili da je tangens alfa manjeg pravokutnog trokuta (koji je nastao nakon povlacenja visine) jednak tangensu alfa jednakokracnog trokuta (vjerojatno ne razumijete sad nista, tesko je bez skice objasnit i shvatit).
Ali nismo mogli to provjerit jer je nemoguce konstrurati jednakokracan trokut kojem visina dijeli stranicu u omjeru 2:1 i nismo uspijeli pronaci nekakav poucak koji bi to dokazao. Tu sve pada u vodu i pocinju teorije zavjere, ali onda pronalazimo takav isti zadatak u PDF-u na stranici PMF-a pa je samim time mogucnost pogreske profesora koji je radio test smanjena na minimum.
Pod trigonometriju pravokutnog trokuta.
Cijeli dan ekipa i ja pokusavamo rijesiti zadatak ali ne ide nikako. Bilo je svakakvih teorija pa cak i teorija zavjere.
Jedini nacin na koji smo "uspijeli" rijesiti zadatak je taj da smo predpostavili da je tangens alfa manjeg pravokutnog trokuta (koji je nastao nakon povlacenja visine) jednak tangensu alfa jednakokracnog trokuta (vjerojatno ne razumijete sad nista, tesko je bez skice objasnit i shvatit).
Ali nismo mogli to provjerit jer je nemoguce konstrurati jednakokracan trokut kojem visina dijeli stranicu u omjeru 2:1 i nismo uspijeli pronaci nekakav poucak koji bi to dokazao. Tu sve pada u vodu i pocinju teorije zavjere, ali onda pronalazimo takav isti zadatak u PDF-u na stranici PMF-a pa je samim time mogucnost pogreske profesora koji je radio test smanjena na minimum.
Moram priznat da me kao jednog ferovca ovaj zadatak ipak malo namučio.
Pozdrav ljudi....evo 2 sata sjedim,lupam glavom od zid..nemogu da skužim jedan zadatak..Vjerovatnoća u pitanju.
''Dokaži da za proizvoljne dogadjaje A i B važi jednakost P(AUB)=P(A)+P(B)-P(AB)''....ovo AB u zagradi je presjek tih skupova.Nemam simbola za presjek
Pozdrav, molio bih pomoc. Nikako da rijesim ovaj zadatak. Ne mogu nac povezanost izmedu povrsine i bilo ceg drugog za izracunavanje kutova.
Zadatak glasi:
Visina spustena na krak jednakokracnog trokuta dijeli taj trokut na
dijelove cije su povrsine u omjeru 2:1. Koji su kutovi tog trokuta? (...)
Zadatak je prilično jednostavan - samo treba razumjeti što je zadano.
Traže se kutovi trokuta - imamo slijedeće:
- trokut - zbroj svih kuteva je 180 stupnjeva - α+β+γ=180°
- trokut je jednakokračan - ako uzmemo da je α kut nasuprotan osnovici a, druga dva kuta su jednaka (β=γ) i slijedi α+2·β=180°
- visina v je spuštena na jedan krak jednakokračnog trokuta (uzmimo desni) - znači da s osnovicom (oznake a) i jednim dijelom kraka na koji je spuštena (oznake c) tvori jedan pravokutni trokut (površine P1), a s drugim dijelom kraka na koji je spuštena (oznake d) i drugim krakom (oznake b) tvori drugi pravokutni trokut (površine P2); ujedno, c+d=b
- površine dijelova (stvorena dva pravokutna trokuta) su u omjeru 2:1 - P2=2·P1
Iz omjera površina pravokutnih trokuta (4), putem visine v, može se izvesti da je d=2·c, što znači da je (prema (3)) c=b/3 i d=2·b/3.
Slijedeći korak se može napraviti na više načina - vjerujem da je ovo najjednostavniji:
- spustimo visinu na osnovicu a iz kuta α - visina dijeli osnovicu na dva dijela, svaki duljine a/2, kut α na dva kuta veličine α/2, a cijeli jednakokračni trokut na dva pravokutna trokuta
- promatrajući desni pravokutni trokut, vidi se da je sin(α/2)=(a/2)/b
- promatrajući donji pravokutni trokut kojeg čine osnovica a, visina v i stranica c, vidi se da je cos(β)=c/a=(b/3)/a
- iz (2), β=90°-α/2, te slijedi da je cos(90°-α/2)=sin(α/2)=(b/3)/a
- iz prethodne točke, a=b/(3·sin(α/2)), a iz druge a=2·b·sin(α/2)
- izraze sredimo i dobijemo da je sin2(α/2)=1/6
Na kraju, računanjem se dobije α=48.19° i, iz (2), β=65.91°.
Pozdrav,
Brat je dobio ova zadak za DZ pokušavam vec neko vrijeme rješiti ali neznam pošto mi matematika nikad nije bila jača strana,pa bi molio nekog da ga rješi i objasni.
Zbroj triju brojeva je 14 214. Zbroj prvog i drugog je 8419. Zbroj prvog i trećeg broja je 10 671. Odredi svaki od brojeva.
Pozdrav,
Brat je dobio ova zadak za DZ pokušavam vec neko vrijeme rješiti ali neznam pošto mi matematika nikad nije bila jača strana,pa bi molio nekog da ga rješi i objasni.
Zbroj triju brojeva je 14 214. Zbroj prvog i drugog je 8419. Zbroj prvog i trećeg broja je 10 671. Odredi svaki od brojeva.
Označimo nepoznate brojeve sa x,y i z.
x+y+z = 14214
x+y = 8419
x+z = 10671
Ovo riješit je stvarno trivijalno pa možeš sam :D
Pozz,
pomoć oko trig.jednadžbi i nejednadžbi.
cos x=0
tg x<0
općenito kako gledamo u kružnici kad je nula,ako je moguće u paintu skicirat rj.bio bih zahvalan.
Pozz,
pomoć oko trig.jednadžbi i nejednadžbi.
cos x=0
tg x<0
općenito kako gledamo u kružnici kad je nula,ako je moguće u paintu skicirat rj.bio bih zahvalan.
xD, pa kako bi gledo razmisli 2 put ako je 0 gdje bi moglo biti?