Ako radi, ne diraj haha
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Pa cekajte malo,ja mislim da sam krivo svatio CC.Ja sam mislio da CC na na izlazu uvijek daje konstantnu struju npr 10mA,a da kada vrtimo potenciometar da se napon mijenja i njime reguliramo ledicu ,a struja cijelo vrijeme ostaje na 10mA.
Znaci nije tako?
Nije tako. CC je zapravo "misnomer", odnosno ispravnije bi bilo reći current limiting (ograničavanje struje), a ne constant current (konstantna struja). Naime, ako ti postaviš na 10 mA, a trošilo ne povlači tih 10 mA, napon će otići do maksimuma koji CC izvor može dati (ili do one vrijednosti koju si ti postavio, ako možeš regulirati maksimalni napon). U suprotnom, napon će biti onaj pri kojem trošilo vuče 10 mA. Jedna ledica će 10 mA vući možda pri 3 V, druga pri 2,5 V - ovisno o vrsti ledice i konkretnom primjerku. CC driver će, ako je samo jedna ledica spojena na njega, u prvom slučaju davati struju od 10 mA napona 3 V, a u drugom slučaju davat će struju od 10 mA napona 2,5 V. Tu ujedno vidiš da je snaga/potrošnja različita u oba slučaja.
Znači, CC napajanja ili regulatori zapravo su kombinacija CV i CC - ograničava se napon, sve do trenutka kad ne treba ograničavati struju, a tad napon ovisi o jakosti struje.
Sad sam zbunjen.Tesko mi je svatit.Nekuzim kak nakraju s CC reguliramo intezitet ledica.Sto se tocno dogada kada vrtimo potenciometar?
https://www.dropbox.com/s/8mdpyd2dz4hw5gg/20180914_152912.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4s0cybehnklmkll/20180922_162956.jpg?dl=0
Pomagajte ...
oznaka na prvoj slici je 3012 .743J4,a na drugoj 3013 (ostalo se ne vidi), što je to,kako prepoznati nove elemente u čemu ih tražiti da se vidi koji su uopće ...
prvi je 5 pinski sot 23-5,drugi je 8 pinski ...
Nekada su bili katalozi,sad net niš ne izbacuje ...
Oba elementa su na SSD disku ...
Sad sam zbunjen.Tesko mi je svatit.Nekuzim kak nakraju s CC reguliramo intezitet ledica.Sto se tocno dogada kada vrtimo potenciometar?
Vidi ovo:
Tehnički gledano, na razini same ledice, svjetlinu ledice reguliramo naponom, s tim da se "osjetljivost" ledice na napon mijenja u ovisnosti o temperaturi - kad se zagrije, pada forward voltage i onda pri istom naponu povuče više struje. Struja ovisi o naponu. Međutim, kako je odnos svjetline i napona nelinearan i kako se forward voltage mijenja ovisno o temperaturi, nemoguće je korektno regulirati svjetlinu reguliranjem napona. Ni reguliranjem struje nije to precizno koliko bi trebalo biti, ali je neusporedivo bolje nego reguliranjem napona.
Kad vrtiš potenciometar na CC driveru, tim potenciometrom reguliraš struju, a CC driver onda ovisno o željenoj struji i fino regulira napon ledice, tako da izlazni napon bude upravo onaj koji ledici treba za željenu struju. Kad se ledica malo zagrije i pokuša povući više struje, CC driver će malo sniziti napon tako da struja koju ledica vuče ostane pri toliko-i-toliko mA.
To što sam napisao događa se u slučaju kad ledice pokušaju vući više struje nego si im ti na CC driveru postavio ograničenje. U situaciji kad nije tako - recimo da imaš jednu ledicu s forward voltageom od 2,5 V, a struju ograničiš na 1 A, CC driver će dignuti napon maksimalno koliko može (u pokušaju da trošilo - ledica u ovom slučaju - dosegne 1 A). Recimo da je maksimalni izlazni napon CC drivera 36 V - u tom slučaju CC driver će dići napon ne bi li dosegnuo 1 A i ledica će pregorjeti.
Znači, CC driver je CV driver ukoliko trošilo povuče manje struje od podešene granice za struju, a ako trošilo pokušava vući više struje od te granice, tek onda se prelazi u CC mod.
Vidi recimo ovaj video:
Ključno ti dolazi tamo negdje oko 7. minute, gdje ćeš vidjeti kako se iz CV prelazi u CC način rada kad smanji željenu jakost struje, kad limitira struju.
CC driver ti se sastoji od jenog čipa, zavojnice, brze diose, i još par stvari.
I ima jedan mjerni otpornik (shunt) na kojemu mjeri napon, a taj napon je proporcionalan struji koja ide kroz njega, a ta struja je ista struja koja ide kroz ledice.
Čip uključi napajanje i povećava si duty cycle sve dok struja u krugu ne bude ona koja je namještena tim otpornikom.
Znači na njegovom izlazu napon bude rasao do one vrijednosti koja treba ledici da bi ona vukla tu struju koja je nariktana da se traži.
Znači, on regulira struju, a napon na izlazu mu zapravo prati onaj napon koji ledici treba da potegne traženu struju.
N ataj način je efikasniji, zato jer ne mora višak napona skuriti, a gubici su mu gubici snage na zavojnici, diodi i mjernom otporniku, te switching tranzistoru u čipu, i samom napajanju čipa, a sve to nije jako puno.
A u slučaju običnog potenciometra ti zapravo razliku napona imaš na potenciometru, i onda je ta razlika napona podijeljena s otporom potenciometra zapravo struja u tom strujnom krugu:
(znam da se tak ne crta potenciometar, ali nemojmo komplicirat)
Edit: tek sam s baksinim postom skužio da pitaš kaj se dogodi kad vrtiš potenciometar na CC driveru
Pomagajte ...
oznaka na prvoj slici je 3012 .743J4,a na drugoj 3013 (ostalo se ne vidi), što je to,kako prepoznati nove elemente u čemu ih tražiti da se vidi koji su uopće ...
prvi je 5 pinski sot 23-5,drugi je 8 pinski ...
Nekada su bili katalozi,sad net niš ne izbacuje ...
Oba elementa su na SSD disku ...
Vjerovatno:
https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/3012fd.pdf
i ovaj:
https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/3013fe.pdf
Ne daj se zbuniti kaj u dtasheetu od ovih imaju više nogica, 3012 treba imati minimalno 5, a 3013 minimalno 7 nogica.
Inače, nikad ne znaš s tim čipovima danas, ima milijun izvedbi istog čipa...
Pomagajte ...
oznaka na prvoj slici je 3012 .743J4,a na drugoj 3013 (ostalo se ne vidi), što je to,kako prepoznati nove elemente u čemu ih tražiti da se vidi koji su uopće ...
prvi je 5 pinski sot 23-5,drugi je 8 pinski ...
Nekada su bili katalozi,sad net niš ne izbacuje ...
Oba elementa su na SSD disku ...
Vjerovatno:
https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/3012fd.pdf
i ovaj:
https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/3013fe.pdf
Ne daj se zbuniti kaj u dtasheetu od ovih imaju više nogica, 3012 treba imati minimalno 5, a 3013 minimalno 7 nogica.
Inače, nikad ne znaš s tim čipovima danas, ima milijun izvedbi istog čipa...
Bojim se da to nije to,niti jedan nisam našao u obliku kojem trebam ..
3012 5 pinski sot 2,3 pina,a 3013 8 pinski sot 4,4 ...
u biti ovaj 3013 ko i da nije sot 4,4 nego onaj tssot
sve su neku 16 pinski ili 12 pinski ...
Ako imam 2 12V olovna akumulatora, kolko je lose spojiti ih direktno paralelno?
Stvar je u tome da bi trebalo upgradeati jedan solarni sistemcic koji ima neki mali panel, regulator 12V, inverter 12VDC->230VAC i 2 aku 12V.
Sve dobro funkcionira, koristi se par puta mjesecno, ali kad se koristi onda je intenzivnije tako da on proizvede dovoljno energije, ali nema kapaciteta.
Htio bi izbjeci konverziju na 24V zato jer onda treba novi regulator i inverter, a Ako stavim diode koje onemogucuju prelazak iz jednog u drugi akumulator(zbog malih razlika u naponu) onda in ne mogu puniti.
Zašto bi ih bilo loše spojiti,i ja za alarmne centrale sa više eleenata koristim po 2 baterije od 12V u paraleli ...
Zašto bi ih bilo loše spojiti,i ja za alarmne centrale sa više eleenata koristim po 2 baterije od 12V u paraleli ...
Mislio sam da bi mozda bilo problem zbog toga jer na pocetku(kad bi ih spajao) imaju par 100 mV razlike u naponu.
I kad jedan degradira, nece stvarati probleme drugom?
Ne trebali bi se stabilizirati kad ih spojiš sa solarnim panelima, u grubo amperaža če se pojačati,voltaža izjednačiti ...
Bojim se da to nije to,niti jedan nisam našao u obliku kojem trebam ..
3012 5 pinski sot 2,3 pina,a 3013 8 pinski sot 4,4 ...
u biti ovaj 3013 ko i da nije sot 4,4 nego onaj tssot
sve su neku 16 pinski ili 12 pinski ...
Probaj ovdje potražiti, možda ima:
http://caxapa.ru/thumbs/588912/smd-codes.pdf
Edit: ima i novijih verzija očito:
https://www.yeec.com/uploadimages1/forum/201407/25/SMD-codes%20databook%202014%20edition.pdf
Bojim se da to nije to,niti jedan nisam našao u obliku kojem trebam ..
3012 5 pinski sot 2,3 pina,a 3013 8 pinski sot 4,4 ...
u biti ovaj 3013 ko i da nije sot 4,4 nego onaj tssot
sve su neku 16 pinski ili 12 pinski ...
Probaj ovdje potražiti, možda ima:
http://caxapa.ru/thumbs/588912/smd-codes.pdf
Edit: ima i novijih verzija očito:
https://www.yeec.com/uploadimages1/forum/201407/25/SMD-codes%20databook%202014%20edition.pdf
Hvala na katalozima ...
Tek sad me glava boli ...
A da sam našao nekaj,baš i ne,još uvijek mi nije jasno kaj trebam gledati 3012 ili ispod toga 743J4 ...
Sa 3012 nisam našao niš.a sa 743 neki dc/dc konverter,ali xc9111 ...
Koga pouzdano pitati koji dio sa elementa treba gledati i kako ga pretvoriti u komponentu ...
Stvarno ne znam, jako su zeznute te oznake na smd komponentama, probaj googlati još neki handbook, ali novijeg datuma, možda je nekaj novije.
I nemam pojma kak se taj katalog čita, nisam ga koristio, slučajno naletio na njega.

Stvarno ne znam, jako su zeznute te oznake na smd komponentama, probaj googlati još neki handbook, ali novijeg datuma, možda je nekaj novije.
I nemam pojma kak se taj katalog čita, nisam ga koristio, slučajno naletio na njega.
Pregledao sam od 6.30 ujutro do sad more toga,i dalje neznam niš ...
i tražim kao 30 pa 12, pa kao 743 i ....
ludara mi je već kao balon,našao sam neke stranice sa sličnim komponentama,pa sam poslao ljudima mejl,možda ko i odgovori,pa da budem pametniji ...
Podijelim tu ako kaj saznam ...
Inače našao sam još jedno 4 ili 5 knjiga,ali ...
Nečeš niti saznati, al očito je da se radi o DC-DC konverziji, jer je tu i zavojnica i kondezatori. Mislim da imaš dvije opcije, pronaći donera, ili pokušati ubaciti napon. Onaj veći je pretpostavljam 3.3V koji generira glavni rail, možda griješim ne vidim 2 mossfeta, Mogao bi u njega pokušati ubaciti napon kod zavojnice, onda pročitati napone kod ostalih 3012. Kad to napraviš onda možeš pokušati ubaciti odgovarajuću voltažu na zavojnicu kod ovog drugog 5pinskog, Mislim da si sam svijestan da je to malo riskantno.
Pokušaj naći slične elemente traži slikice s SM225.. SSD kontrolerom. Možda imaju drugi proizvođaći s istim IC koji bi trebali koristit istu šemu za napajanje, pa na tim 3012 imaju drugu oznaku, ali je u biti ista stvar.
Mislim da imaš napuknuti kondezator kod onog 8 pinskog tamo gdje je veći IC ili je to malo prašine?, s ljeve strane gdje su dva jedan ispod drugoga.
Eventualno pokušaj na nekom od naprednijih foruma pitati.
https://www.badcaps.net/forum/index.php, http://advancedreworks.com/forum/index.php, https://www.data-medics.com/forum/ i sl.
Hvala deckisad mi je puno jasniji CC driver.Imam ja jos pitanja
.
1.Je li PWM kada odrzava postavljenu vrijednost spustanjem i dizanjem pri nekoj frekvenciji,spusta i dize samo struju ili i struju i napon?
2.Recimo da imam odreden broj ledica koji potenciometar nebi izdrzo,pregorio bi.Je li bi mogo te gubitke preselit na tranzistor kako sam vec spomenuo i kolko bi to puta bilo izdrzljivije?
Hvala!
Hvala deckisad mi je puno jasniji CC driver.Imam ja jos pitanja
.
1.Je li PWM kada odrzava postavljenu vrijednost spustanjem i dizanjem pri nekoj frekvenciji,spusta i dize samo struju ili i struju i napon?
2.Recimo da imam odreden broj ledica koji potenciometar nebi izdrzo,pregorio bi.Je li bi mogo te gubitke preselit na tranzistor kako sam vec spomenuo i kolko bi to puta bilo izdrzljivije?
Hvala!
1. Ni jedno, to je ko da netko pritisce salter odredeni broj(ovisi koja je pwm frekvencija) puta u sekundi kako bi manje svjetlilo. Onaj broj koji ti zadajes je kako dugo ce u intervalu T biti zatvoren strujni krug(upaljena zarulja/motor/trosilo)
2. Ako uzmes odgovarajuci tranzistor(koji moze podnjeti zeljenu struju) nece biti problema, a gubitke u tom slucaju smanjujes jer tranzistor ne pretvara energiju u toplinu nego umjesto da trosi energiju bez veze on gasi strujni krug.
Naravno da se i on grije, ali su gubitci puno manji nego da stavljas potenciometar.
EDIT:
dodatak na 1.
Ta PWM frekvencija je tolko visoka da nase oko umjesto da vidi titranje, ono vidi smanjenje kolicine svijetlosti.
Ako si kad vidio na nekom videu da zarulje titraju, to ti je taj PWM. To se dogada jer kamera jednom okine kad su one upaljene, a drugi put kad su ugasene, a mi ne skuzimo to(uzivo) zbog tromosti oka.
Aha,kuzim.Pa evo da sad pitam.Radio bi s tranzistorom i potenciometrom.Prvo izmjerim jakost struje kroz glavni vod?Onda biram koji cu tranzistor?Kako da znam koji tip i sto tocno gledam u datasheetu?Te onda kada sam odredio tranzistor biram potenciometar ohmovim zakonom?Napon napajanja/izmjerena struja(glavnog voda)=nazivni otpor potenciometra ?
Je li tako?
Ukoliko ide veća struja od 1A gledaj onda da uzmeš Mosfet
Ali teško da ćeš tranzsistore naučiti u jednom danu.
Ako imas kakvu shemu konkretnu mogu ti pomoći
Ukoliko ide veća struja od 1A gledaj onda da uzmeš Mosfet
Ali teško da ćeš tranzsistore naučiti u jednom danu.
Ako imas kakvu shemu konkretnu mogu ti pomoći
Pa imam 20 smd ledica koje rade na 3v.I hocu regulirat intezitet pomocu potenciometra i tranzistora da na njega preselim gubitke.Jesam li dobro napisao kako odredujem koji cu potenciometar stavit???Postoji li uopce potenciometar od 10ohma posto gledam na web shopovima i svi su od nekoliko kohmoa i mohma?
Ili Pwm sa 555ic
Za prvi slučaj cu ti napravit shemu večeras.
LOL ovo s ledicama već prelazi svaku moguću mjeru, ko da se radi o kvantnoj mehanici ili nuklearnoj fizici. Kolega, uzmi lijepo potenciometar. Ako si protiv potenciometra, uzmeš si lijepo CC buck-converter za 12 kn (+ 4,5
) i čiča miča gotova priča. Ne vrijedi se s tim opterećivati više - i ovo dosad je bilo puno previše.
LOL ovo s ledicama već prelazi svaku moguću mjeru, ko da se radi o kvantnoj mehanici ili nuklearnoj fizici. Kolega, uzmi lijepo potenciometar. Ako si protiv potenciometra, uzmeš si lijepo CC buck-converter za 12 kn (+ 4,5
) i čiča miča gotova priča. Ne vrijedi se s tim opterećivati više - i ovo dosad je bilo puno previše.
Pa cemu onda uopce ovaj podforum ako ce neko nekome reci na kupi ovo i rjesio si problem...Pa vec sam napomenuovda je stvar u tome da prije radim to da nesto naucim i ispitujem ono sto me kopka sto me zanima i sto neznam a tek poslje gledam hoce li mi to puno sluzit ili ne.Za slucaj s mojim ledicama znam koje su solucije.Ali ispitujem sve oko CC,PWM itd. zbog toga sto zelim znat ono sto neznam i sto me kopka.Uostalom samogradnja nije kupiti gotovu stvar...Valjda ovaj podforum i je namjenjen ako se zapne u samogradnji da se potrazi pomoc kolega...
Eto ti shema
Drugi otpornik mora biti 30Kohm
I ulazni napon 12v
Hvala,ali zasto prelaziti na 12v,nije isplativo.Hocu s 3v.Nego mozes li mi reci kako se odreduje koji se potenciometar stavlja?Hvala.
I ono, lemilica, vrh, tinol, QC punjač za mobitel i/ili powerbank, USB-C kabel, stalčić sa spužvicom (nisam kupio originalnog za nekih 10 dolara, nego neki slični za oko 1,5 dolar), wick - sve što ti treba za lemljenje ti stane u jednu šaku. Upravo ono što sam i tražio. Sad će legendarna Yihua 936 u penziju. :-D
I ono, lemilica, vrh, tinol, QC punjač za mobitel i/ili powerbank, USB-C kabel, stalčić sa spužvicom (nisam kupio originalnog za nekih 10 dolara, nego neki slični za oko 1,5 dolar), wick - sve što ti treba za lemljenje ti stane u jednu šaku. Upravo ono što sam i tražio. Sad će legendarna Yihua 936 u penziju. :-D
Ajde deder recenzije ... Već dugo gledam tu lemilicu,neznam jel bi uzeo TS100 ...
Premali je napon da bi stavljao potenciometar čak na bazu tranzistora.
Preostaje ti PWM sa 555ic ili sa arduinom.
Vjerojatno imaš nekakav 12V adapter iz starog rutera ili 5V bi isto bilo dovoljno.
Određuje se tako da vidiš koji ti maksimalan otpor treba. Tipičan potenciometar je 10Kohm.
I ono, lemilica, vrh, tinol, QC punjač za mobitel i/ili powerbank, USB-C kabel, stalčić sa spužvicom (nisam kupio originalnog za nekih 10 dolara, nego neki slični za oko 1,5 dolar), wick - sve što ti treba za lemljenje ti stane u jednu šaku. Upravo ono što sam i tražio. Sad će legendarna Yihua 936 u penziju. :-D
Eto prije tvoje recenzije stigao bon za TS-100 za 53 dolara,još sam iščupao nekih 7% od nekud i otišao na checkout ...
Sad ćemo obojica pisati recenzije ...
Ti za 80, ja za 100 ...