Pa lijepo multimetar staviš na najmanje omsko područje, i mjeriš između faza i faza na masu, faza-faza mora biti jako malena vrijednost, a faza-masa jako velika vrijednost. Za diodu imaš na multimetru područje za diodeu, i jednom smjeru mora biti kratki spoj, a u drugom smjeru oko 6-20 kohm, ovisi o multimetru.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Odlemljivao sam na PCBu od miša tipku za MMB(scroll klik), i pošto naravno ne znam/ne mogu odlemiti kako treba, malo sam spalio/oštetio vod na PCBu(nekih 0.5-1mm). Dali se ikako može popravit šteta?
I da, dali je netko imao iskustva s switchevima za lijevi i desni klik s eBaya? Mislim svakako bi uzeo novi miš, a reko vjerojatno nisu skupi pa da uzmem par komada i popravim ovaj miš do kraja(teško moguće, al ipak čisto da se igram malo).
Al opet to nisu LED-ice, ak me kužiš.
One su sastavljene od manjih LED-ica, kao recimo i LED sijalica.
Pa nije bas to tako,
kao sto su kolege rekle to je ledica sastavljena od manjih, i ima sve ''osobine'' obicne male diode od 5mm(najcesca)
A razlika između nje i kako ti kazes sijalice ... pa sijalica nije sastavljena samo od malih dioda jer ona ima u sebi nekakvu elektroniku koja regulira napon i struju a power ledica je sastavljena od isključivo samo dioda te joj je potrebno dovest određeni naponi ogranicit struju te ju postaviti na odgovarajuči hladnjak jer se jako zagrijava.
Pogotovo ove kineske(sad ces vjv na e bay otic kupit koju jer su jeftine- 5-6dolara)se jako zagrijavaju i ne daju onoliko lumena koliko je deklarirano,tako da ti ne preporucujem da kupjes ove jeftine ... npr jedna dobra dioda od nekih 50 w kod nas kosta 100 kn ... cisto da se znas orijentirat ...
Sto se tice misa ,kao sto je kolega rekao jednstavno zalemis komad zice il ak nije velik razmak rijesis to samim lemom ...
a da se ne isplati popravljat to je odavo jasno(osim ak ti nije hića i nemas drugog izbora),jasam jednom popravljo logitecov miši unutra su bili obicni pcb tasteri samo ih zamjenio jer su izgubili svojstvo klika....
Ao kupujes novi mis, imas na e bayu zelotes nije neka marka kinez je i jeftin je al ja sam prezadovoljan s tim misom
Dal mogu obićan lem "rasut" po tom dijelu? Taj vodiš je u pločici, ne znam dal će uhvatit.
Budem pokušao pa javim.
Dal mogu obićan lem "rasut" po tom dijelu? Taj vodiš je u pločici, ne znam dal će uhvatit.
Taj vodič u pločici spaja nešto, ne? Ti znači žičicom možeš spojiti to isto što je spajao taj vodič. Ili možeš zagrebati malo pločice da dođeš do zdravog dijela tog vodiča pa tako premostiti prekid. U teoriji možeš vjerojatno premostiti i lemom (ovisi koliko je dugačak prekid i hoće li ti tu lem ostajati, a ne bježati), ali bi to trebalo izbjegavati.
Htio bih upravljati elektromotorima korištenjem izlaza za slušalice na mobitelu.
Napravio sam pilasti signal frekvencije perioda 10s u Audacityju i mjerio izlazne napone. Očekivao sam da će se ponavljati linearan rast i naglo padanje napona na izlazu, ali čini mi se da izmjerio (multimetrom) nešto slično derivaciji mog signala, tj. konstantan napon od nekoliko milivolta s velikim šiljcima svakih 10s.
Razumije li netko zašto sam dobio takav rezultat?
Posudi si osciloskop ili kupi neki jeftini DIY ako ti se ne da davati mnogo love pa da točno vidiš što se događa sa signalom.
BTW zašto pilasti signal? Zar nije uobičajeno da se elektromotorima upravlja PWM (znači - square) signalom i to pri određenoj frekvenciji ili rasponu frekvencija?
Čudno.
I multimetar ti tu puno ne može pomoći, , samo osciloskop.
I provjeri na koji naćin Audacity generira pilasti signala, jer se on inače generira superponiranjem harmonika na osnovni noseći sinus.
Btw, morat ćeš staviti i neki vezni kondenzator male vrijednosti na ulaz kontrolera na koji spajaš da dobiješ normalan odziv kontrolera, bar pretpostavljam.
Po meni nije čudno, elektromotor je preveliko opterećenje za tako slabo pojačalo, i onda ide u zaštitu i pali se i gasi. Također ako je to DC motor s magnetima ako mu daješ izmjenični pilasti signal efektivno mu daješ 0 volti.
Htio bih upravljati elektromotorima korištenjem izlaza za slušalice na mobitelu.
Napravio sam pilasti signal frekvencije perioda 10s u Audacityju i mjerio izlazne napone. Očekivao sam da će se ponavljati linearan rast i naglo padanje napona na izlazu, ali čini mi se da izmjerio (multimetrom) nešto slično derivaciji mog signala, tj. konstantan napon od nekoliko milivolta s velikim šiljcima svakih 10s.
Razumije li netko zašto sam dobio takav rezultat?
Rekao bih da je problem u periodu od 10s. Pitanje je moželi samo sklopovlje unutar mobitela generirat tako nisku frekvenciju jer puno je tu činbenika. Rekao bih da je upitno hoćeš li moći na taj način generirat signal. Može probat generirat pilu i na druge načine. Npr. brojilo sa otpornom mrežom tzv. DAC gdje na ulaz brojila dovodiš pravokutni signal generiran od strane npr. NE555. Sam audio izlaz bi trebao iskoristiti kao što je spomenuto kao PWM, ali opet nije predviđen za generiranje takvih impulsa i pitanje je što bi dobivao na samom izlazu.
Hvala svima na odgovorima!
mbaksa: Pilasti signal (velikog perioda) sam generirao samo radi testiranja. Hvala za savjet za osciloskop!
Jakovp: Pri mjerenju je izlaz bio spojen samo na multimetar.
Nemam servo-motore nego onakve obične kakvi budu u igračkama pa sam mislio koristiti konstantne signale i pojačalo. Nadao sam se da će mobitel moći takve prizvoditi, ali napon mi kod konstantnog signala ispada 0, a kod pravokutnog šiljci na mjestima skokova, čini mi se.
Možda za više frekvenicije signal bude očekivan. Ovdje se, na primjer, uspješno koristi pravokutni signal i servo-motori.
EDIT: popravljena poveznica

Hvala, Jakove!
Uzeo sam namjerno veliki period (10s) kako bih ga mogao mjeriti multimetrom koji za takav period dovoljno brzo reagira.
Isprobao sam i sinusni signal i izlaz je izgledao sinusno. Za pravokutni dobivam nešta kao šiljke na mjestima skokova originalnog signala (barem za niske frekvencije koje mogu mjeriti multimetrom).
Vjerojatno zvučna kartica sama uklanja konstantnu komponentu signala (DC bias) nekakvim ishlapljivanjem, a ta mi komponenta (i jedino ona) baš treba za moje obične elektromotore.

Vjerojatno zvučna kartica sama uklanja konstantnu komponentu signala (DC bias) nekakvim ishlapljivanjem, a ta mi komponenta (i jedino ona) baš treba za moje obične elektromotore.
Probaj staviti diodu, čime ćeš AC pretvoriti u DC (i pritom izgubiti barem polovicu signala) ili, još bolje, diode-bridge (Graetzov sklop). S tim da bi ti tu trebale schottky diode jer je maksimalni izlazni napon zapravo vrlo nizak - vjerojatno oko pola volta, možda do 1 V u slučaju mobitela.
Za mobitele inače postoje LED svjetiljke koje se napajaju preko 3,5mm konektora - znači neka struja se 3,5 mm konektora može izvući, samo što te svjetiljke sigurno imaju u sebi booster napona.
EDIT:
Zaboravio sam na ovaj video DIY Perksa:
On je izvukao struju za svoju svjetiljku iz USB konektora. Ako ti je signal iz 3,5 mm konektora preslab, možda bi mogao iskoristiti USB za struju za pokretanje motora, a signal iz 3,5 mm konektora bi mogao iskoristiti za PWM.
Štoviše, mogao bi uzeti neki Arduino (Nano, Pro Micro) pa ga spojiti na smartfon i komunicirati s njim preko USB seriala, umjesto da se mučiš s audio izlazom preko 3,5 mm konektora:
Hvala!
Čini mi se da ove LED svjetiljke ipak 3.5mm-utikač imaju samo kako bi se mogle nataknuti na mobitel.
Ne znam sad kako ću. Nadao sam da ću moću nešta jednostavno napraviti s nekoliko jednostavnih komponenti jer nemam baš puno vremena za sve što sam planirao. Na kraju mi je cilj da mobitel prosljeđuje naredbe koje dobiva preko WiFi-ja na 3 motora, a glavnom računalu šalje sliku. Vjerojatno ću morati koristiti nešto složenije kao neki mikrokontroler ili Arduino. Razmišljat ću još.
Čini mi se da ove LED svjetiljke ipak 3.5mm-utikač imaju samo kako bi se mogle nataknuti na mobitel.
LOL, nisam dovoljno pažljivo pogledao. Da, napaja se preko integrirane baterije, a preko 3,5 mm konektora komunicira s mobitelom ako se koristi njihova aplikacija (pa da se onda koristi kao bljeskalica, a ne samo kao svjetlo).
Ne znam sad kako ću. Nadao sam da ću moću nešta jednostavno napraviti s nekoliko jednostavnih komponenti jer nemam baš puno vremena za sve što sam planirao.
Kako se čini, ti si se nadao to složiti na način na koji se to ne može složiti.
Najjednostavnije bi ti bilo slati PWM signal, kojeg bi pojačao te bi njime kontrolirao tranzistor(e)/MOSFET(e) koji bi upravljali motorom. Znači, svakako bi trebao imati dodatni izvor struje (za pojačavanje signala i za tranzistore/MOSFET-e), kojeg bi mogao izvući recimo iz USB-a.
Na kraju mi je cilj da mobitel prosljeđuje naredbe koje dobiva preko WiFi-ja na 3 motora, a glavnom računalu šalje sliku. Vjerojatno ću morati koristiti nešto složenije kao neki mikrokontroler ili Arduino. Razmišljat ću još.
Ili onako kako sam ti opisao (ako bi zapravo to bilo izvedivo preko signala iz 3,5 mm konektora) ili preko mikrokontrolera. Ne zaboravi da Arduino možeš kontrolirati preko Bluetootha ili WiFi-a ako mu dodaš odgovarajuću komponentu ili možeš koristiti ESP8266 (WiFi) ili ESP32 (WiFi i BT) kao mikrokontrolere, bilo preko njihovih jezika (LUA), bilo kao Arduino platformu.
Jučer grmilo, ja bio na kompu.
Odjednom se zvučnici ugasili, zajedno s monitorom(znači kao da sam ih isključio). Komp se resetirao.
Koji je to vrag bio? Kad sam ga sljedeći put upalio, BIOS je bacio neku poruku o greški kod overclockinga(nešto s naponom).
Sve radi super, al zanima me šta je to bilo haha
Pola sekunde nakon što se to dogodilo je vani sjevnilo, a ubrzo nakon toga je i zvuk došao, znači blizu je negdje lupilo.
Nadam se da sam pogodio temu. Ovako, imam monitor koji ne daje znakove zivota. Prije se znao u radu sam ugasiti pa bi nakon minute s ponovo upalio, sada se skroz ugasio i ne pali se vise, cak niti led lampica nije upaljena. E sada ja pretpostavljam da je to do neispravnih kondenzatora ili sam u krivu? Ako jest do njih zanima me kada otvorim monitor kako prepoznati one neispravne kondenzatore jer ne cine mi se napuhnuti?
I vjerovatno ih je hrpa takvih.
Odmah zamijeni sve elektrolite.
Za svaki slučaj, jer i oni koji su za sad ok budu isto brzo kihnuli.

Pozdrav treba mi neki senzor ili prekidac koji bi postavio u garazu i kada su vrata podignuta da bude prekidac pritisnut i da pali sijalicu ILI neki senzor koji bi detektovao objekat u blizini i stalno napajao sijalicu a kad vrata se spuste sijalicase ugasi,znaci ne treba mi senzor koji detektuje pokret i nakon nekog vremena se ugasi vec senzor koji daje signal stalno kad je objekat blizu
ili prekidac bi bio ok ali trebao bi sa nekim vecim hodom jer imam onih buttona malih ali to je premalo i ima malen hod
Mogu preporuke sa ebaya
Trafo ti parazitski oscilira s nečim.
Probaj zamijeniti ostatak elektrolita oko trafića.
Možda pomogne.
Ali može biti i još sto stvari.
Ja bih prije rekao da je tu nešto u kratkom spoju te se pali zaštita na napajanju uslijed preopterećenja. Zbog toga se čini kao "parazitska oscilacija". Pametnije bi bilo ići izmjeriti pojedine napone, možda čak neke i odvojiti te po tome vidjeti koja grana je preopterećena jer je u njoj kratki kratki spoj. OK?
Sumnjam.
Na takvom SMPS-u zaštita od kratkog spoja je preko feedbacka (optocoupler) i u slučaju kratkog spoja se switching čip prvo pobrine da zaštiti mosfet, a onda skroz ugasi sklop.
I to traje dok ga se ne prešteka u struju.
Ovo je oscilacija zbog nekog od elemenata ili nekaj ne valja s napajanjem switching čipa.
P.S. naravno, možda si u pravu, tak da kolega slobodno mjeri otpor između pojedinih output railova i GND, kao i između railova međusobno jer je 3.3V i 5V rail izvučen iz 12v raila.
Naravno, dok je sklop ištekan iz struje.
Ma upravo to i mislim.
Ja nisam čovjeka htio opterećivati s terminima i konstrukcijom SMPS-a već čisto htjedoh pomoći.
P.S.
Naravno, mislim da bi bilo dobro sve railove dignuti u zrak i potom izmjeriti što se događa, ako je potrebno staviti nekakav "lažni" teret i vozi...
Proučio sam datasheet njegova switchera, i ispada da u slučaju overloada duljeg od 31 ms se output gasi, pa se opet upali direktno iz mreže preko otpornika (stranica 10).
Znači, može biti da je overload.
Ako nije, onda je vjerovatno neispravan elektrolit na Vin pinu switchera (vjerovatno 10uF, 50V) ili zenerica uz njega.
Ako nije i to, onda može biti problem u feedback krugu ili jednostavno može biti ono kaj sam prvo naveo, da oscilira trafo s nekim elementom (premda se čini premala frekvencija zvuka za to).
Edit: shema, vjerovatno C922, 4.7uF.