Nasao sam jedino ovo. Ne znam kaj to je i kak to ispitat?
To je silicijska dioda.
Nasao sam jedino ovo. Ne znam kaj to je i kak to ispitat?
To je silicijska dioda.
To ti je dioda.
Stavi instrument na diodno područje i onda - od instrumenta na onaj kraj gdje je crtica, a + na drugi i mora ti instrument pokazati oko 0,5-0,6V.
Nakon toga obrneš sonde od instrumenta i onda ne smije ništa pokazati.
Područje za diode ti je označeno kao na slici:
Ta dioda vjerovatno služi da spriječi prolaz struje u obrnutom smjeru od nekog većeg trošila(budući da je velike amperaže) sumnjam da ti ona igra ulogu, jedino kad bi bila Zener dioda, ali sumnjam jer one ne dolaze u tak velikim kučištima inače(maksimalno 1W zenerice postoje standardno), a čini mi se da je ova tvoja 1N400x (vjerovatno 7).
To ti je dioda.
Stavi instrument na diodno područje i onda - od instrumenta na onaj kraj gdje je crtica, a + na drugi i mora ti instrument pokazati oko 0,5-0,6V.
Nakon toga obrneš sonde od instrumenta i onda ne smije ništa pokazati.
Područje za diode ti je označeno kao na slici:
Ta dioda vjerovatno služi da spriječi prolaz struje u obrnutom smjeru od nekog većeg trošila(budući da je velike amperaže) sumnjam da ti ona igra ulogu, jedino kad bi bila Zener dioda, ali sumnjam jer one ne dolaze u tak velikim kučištima inače(maksimalno 1W zenerice postoje standardno), a čini mi se da je ova tvoja 1N400x (vjerovatno 7).
nije nego 5 W
Imaš pravo, baš gledam, ispada da imaju čak i 20W 6 i 10W
zenerice u takvom kučištu.
A one veće snage su obično na šarafe.
Svaki dan naučim nešto novo....
Kruha i igala...
Evo, da i ja malo molim za pomoć.
Ima li koja dobra duša s voljom otvaranja USB power banka i s povećalom da mi provjeri nešto?
Naime, na internetima ništa o tome, bar ne u dovoljnoj rezoluciji da se vidi.
Naime, zanima me je li ovaj pregorjeli element na slici MOSFET,ili?
Drugačiji je po dimenzijama od lijevog, a oba imaju oznaku Q (neki tranzistor vjerovatno) jer su IC-ovi svugdje označeni s oznakom U na toj pločici, stoga ili regulator napona ili tranzistor, tko će ga znat...
Mislim da je MOSFET zato jer je na izlazu iz zavojnice od switchera.
Koji je to power bank?
Daj sliku...
Takav nemam nažalost.
Takav nemam nažalost.
Ok, svejedno hvala 
Kruha i igala...
To ti je dioda.
Stavi instrument na diodno područje i onda - od instrumenta na onaj kraj gdje je crtica, a + na drugi i mora ti instrument pokazati oko 0,5-0,6V.
Nakon toga obrneš sonde od instrumenta i onda ne smije ništa pokazati.
Područje za diode ti je označeno kao na slici:
Ta dioda vjerovatno služi da spriječi prolaz struje u obrnutom smjeru od nekog većeg trošila(budući da je velike amperaže) sumnjam da ti ona igra ulogu, jedino kad bi bila Zener dioda, ali sumnjam jer one ne dolaze u tak velikim kučištima inače(maksimalno 1W zenerice postoje standardno), a čini mi se da je ova tvoja 1N400x (vjerovatno 7).
Proabao sam .. mjeri 589 ohma.
Ne znam kako popravit taj instrument
Kao prvo,to nije otpor vec pad napona na diodi koji ti je izgleda normalan..a ovo pod instrument nadam se da ne mislis da je dioda instrument,vec je elektronicka komponenta.
Sto se tice popravka,mislim da dioda ne uzrokuje kvar.
.
fer-de-lance evo ti slika nadam se da vidis
https://drive.google.com/open?id=0B-iUs39r5OToc3RKMVc5UFpfdVU bolje se vidi "bug" malo smanji kvalitetu
Puno hvala, probao sam dešifrirati i izgleda mi kao 138, a onda je to vjerovatno BSS138: https://www.taitroncomponents.com/catalog/Datasheet/BSS138.pdf
A i odgovara po opisu.
Probat ću onda s nekim logic level N MOSFETom.
Kao prvo,to nije otpor vec pad napona na diodi koji ti je izgleda normalan..a ovo pod instrument nadam se da ne mislis da je dioda instrument,vec je elektronicka komponenta.
Sto se tice popravka,mislim da dioda ne uzrokuje kvar.
šta je onda kvar?
Kao prvo,to nije otpor vec pad napona na diodi koji ti je izgleda normalan..a ovo pod instrument nadam se da ne mislis da je dioda instrument,vec je elektronicka komponenta.
Sto se tice popravka,mislim da dioda ne uzrokuje kvar.
Stručnjak, kak može biti pad napona na otpojenoj ploči? Nemoj pametovat, ak ne znaš pomoć produži. Takvi koji vole pametovat je previše ne zanimaju me. Samo konrkretni koraci kako da to popravim.
Smiri malo.
Kad mjeriš pad napona diode na diodnom modu, onda intrument pušta struju iz baterije i mjeri pad napona na diodi.
Ne optužuj čovjeka, kad ne kužiš ni osnovne stvari.
Tko zna.
Ako su ovi svi dijelovi koje si testurao ispravni, onda ili zavojnica od kazaljke ili termoelemet indikatora.
Drugo nema.
I probaj naći negdje manual sa shemom električnog sustava auta.
Imam shemu table. Uspio sam na netu naći koliko moraju biti otpori na indikatoru pa ću ga sutra izmjerit. A di naći drugu zavojnicu?
Ta zavojnica bi ti trebala biti iza kazaljke, i to ti je zapravo samo par namotaja žice koji služe za pomicanje i usrednjenje kazaljke i vjerovatno za usporenje njezina kretanja.
..neznam hoće li pomoći ali jednom davno sam rastavljao tablu sa instrumentima i svaki istrument je imao tri izvoda tj. dvije zavojnice. Zajednički spoj je bio na +12V a jedan kraj na masi (-) a drugi kraj preko termo otpornika na masu ( nesjećam se jel PTC ili NTC) . Isto tako i drugi istrument od goriva ali ide na potenciometar plovka u rezervoaru.
Sjetio sam se kod WW Golfa je na tabli bio stabilizator napona 7810 i stegnut na metal pop-nitnom.
Uh! Dakle, ne znam hoće li ti ovaj dobronamjerni savjet pomoći ili samo izazvati tvoj bijes, al' evo. Dakle, mislim da si krenuo potpuno pogrešnom logikom. Koliko mogu naslutiti, vidim da ti pokušavaš popraviti posljedicu, a ne uzrok! Ja sam gotovo siguran da ti je ta instrument ploča potpuno ispravna. Gotovo uvijek ti se kog tih stvari radi o nekoj tako glupoj i banalnoj stvari da se, nakon što čovjek utvrdi u čemu je problem, sam sebi smiješ koliko je to bilo glupo i banalno. Na tvome mjestu, ja bih rađe pogledao što i kako mi dolazi PREMA toj instrument ploči, a nebih dirao samu instrument ploču. Htjedoh ti reći da si dobro pogledaš sve senzore i sve vodiče koji dolaze prema toj instrument ploči, a tek onda kada si 100% siguran da ti je sve uredu s tim, tek onda idi na popravljanje i rastavljanje dotične ploče. Da, postoji put kako možeš to skratiti! Posudiš od nekoga, tko ima, istu takovu instrument ploču, konektiraš je na svoj auto i vidiš dali sve radi, ako radi, onda si 100% siguran da ti je instalacija i uređaji (senzori) OK, a sama instrument ploča je neispravna. Inače, elektronika koja se koristi u tim instrument pločama je relativno rudimentarna, bar se tako može učiniti, u biti neke stvari i jesu (zavojnice, otpornici, diode, žaruljice, regulatori napona) ali možeš naletjeti i na relativno komplicirane "stvari" poput raznih OP-a, mikrokontrolera, procesora, a često je to mjesto gdje se može vidjeti prava inženjerska ingenioznost te duboko poznavanje fizike (optika), elektrotehnike i elektronike, ma kako banalno to zvučalo. Eto, ponavljam, dobro pogledaj što i kako ti "šalje" instalacija auta prema toj instrument ploči, a tek onda, ako utvrdiš da je tu sve uredu idi popravljati instrument ploču! Svako dobro i sretno!
Već sam probao 3 table na otpadu i sve rade sa temp isto. Orginalnu sam rastepao na njoj sad kemijam a ovu koja je sad na autu neću dirat dok ne vidim šta je sa ovom i u čemu je zapravo kvar. Raspitao sam se malo, dosta njih riješi problem zamjenom table ali isto moraju tražit i naletit na neku koja će im dobro radit. Ja očito nisam. Odlučio sam sad to popravit pa makar ga cijelog rastavio i ponovo sastavio. Svi senzori su novi. Postoji mogućnost da ga masa zeza. Ali mjerio sam pad napona na ploči on je isto kao i na ostaloj karoseriji auta 0.05V. Prije toga je bilo nešto više pa sam očistio spojeve mase i tu sam dosta toga popravio. Razmišljao sam da povučem ovak provizori žicu od indikatora i spojim je direktno na tablu di ima ulaz za taj otpor. Da nije slučajno postojeća žica u banani. Jel mogu kako multimetrom to ispitat? Teško mi je izmjerit otpor indikatora jer ima puno proizvođača oni bi kao trebali svi biti isti. Jučer sam našao otpore inidikatora jednog drugog proizvođača ali ja imam drugu marku. I sad sam mjerio nešto na brzinu otpori se baš ne podudaraju. Večeras ću to preciznije izmjerit pa javim.
Eh. Taj "pad napona" koji si ti vidjeo nema veze sa cijelom ovom pričom i niti malo ne utječe na rad instrument ploče. Vidi. Nema tu voodoo pojava, duše i inih stvarčica. Prvo si pogledaj, ako si već rekao da imaš shemu, dali ti instrument ploča ima ispravno napajanje. Ako si to 100% siguran, potom ideš na "signalni" dio. Ispravnost žica ti je izmjeriti lako. Hoćeš pasivno ili aktivno. Ako ideš aktivno, onda si siguran da ta žica provodi no budi siguran da si sve "skinuo" sa krajeva. Uglavnom, uključi glavu, daj si truda i vidjeti ćeš da je to neka glupost. Nemoj se zamarati sa tim malim odstupanjima, to je najčešća greška na kojoj ljudi "padnu" kada krenu nešto takovo raditi. Prekontroliraj prvo ispravnost svih vodiča koji ti idu do te instrument ploče i vidjeti ćeš da je tu vrlo vjerojatno uzrok problema. I da! Postoji velika mogućnost da ti je neka žica u "banani"
, kao što ti i rekoh. Eto...
Temperaturno obmocje [°C]: 25 °C
Temperaturno obmocje [°C]: 80 °C
Upor [Ohm]: 2053 Ohm
Upor [Ohm]: 238 Ohm
Evo ovako moja neka okvirna mjerenja: 275-280 ohm na 80C a 2450 ohm na 25C izgleda da bi tu mogao biti problem
Rekao sam ti odmah.
Inače je termoelement uvijek prvi sumnjivac, jer dotraje.
Premda, problem je da ako nemaš cijelu temperaturnu karakteristiku, ne znaš je li ispravan.
Probaj drugi pa vidi, premda i ovo odstupanje uopće nije ogromno, a i pitanje je je li tvoja mjerna metoda bila dovoljno precizna da je baš na NTC-u bila tolika temperatura.....
Ma ovaj je nov. Nego mislim da postoji više vrsta tih indikatora ali se svi prodaju pod jedan. 2. različita indikatora 2. različita otpora.
Ne znam koliko je precizno ali mjerio sam laserskim termometrom. Još sam izmjerio na 100 C isapda mi cca 160 ohma. A ovaj koji je trenutno na autu koliko sam našao bi na 100C trebao davat 200 ohma. Znači prema tome ja bi trebao neki indikator koji daje manji otpor kako bi se kazaljka podigla za tih 1/4 polja?
Ne mora biti točno, potrebna je odredena vrijednost da se most uravnoteži, jer je tak dizajniran, NTC ti jako mijenja otpor s temperaturom, tako da ti te dvije točke koje si mjerio same ništa ne znače.
Onda bi pak dobio odmak na svim vrijednostima različit od projektiranog ako bi NTC bio drugačiji.
Premda inače ne postoji baš puno vrsta NTC-a i PTC-a, tak da vjerovatno postoji neki standard, pa probaj tražiti po oznaci , a i sam navoj šarafa i to odgovara nekom kataloškom broju, i drugačije ne postoji, čak svi imaju kataloge u kojim vozilima se takvi nalaze, i taj dio mora odgovarati.
E da, onda možeš probati dodati i otpornik od cca. 40 ohma serijski s njim, pa češ dobivati potrebni odmak, a vjerovatno ne bude jako utjecao na preciznost mjerenja jer je porast otpora s padom temperature ogroman, pa tih 40 ohma igra sve manju ulogu čim se više otpor poveća.
Kruha i igala...
Što bi bilo da s transformatora 12/220 V odmotam toliko zavoja s primara da ostane samo petina broja namotaja koji je bio, bi to značilo da će na sekundaru automatski biti 1000V ili postoji neka caka, kao kriticna tocka, kod koje vise ne mozemo koristiti da je U1/U2=N1/N2 jer bi prema tome mogli dobiti 100kV kad bi na nekim klasicnim transformatorima ostavili samo 3-4 namotaja na primaru?
Napon bi bio veći, ali bi tok pao, pa bi dobio manju maksimalnu snagu, ali to ovisi o konstrukciji trafoa, a i izolacija bi brzo probila na tom naponu ako je projektirana za niži napon.
Inače, ako se dobro sjećam dok smo u srednjoj radili trafiče, gledala se gustoća struje po jedinici presjeka, koja je bila vezana uz tok, koji je pak pao ukoliko nisi imao neki odredeni volumen namotaja.
Al ne sjećam se točno.
Uglavnom, imaš na internetu hrpu literature o tome.
Kruha i igala...
Teorijski da , bio bi veći napon ali problem je što se prema površini jezgre i naponu primara izračunava broj namotaja i presjek žice, ovako sa petinom namotaja iste žice bi ti izgorio primar (prevelika struja) i kao što reče kolega izolacija vjerovatno nebi izdržala na sekundarnih 1000V jer se kod visokih napona za svaki red namotaja obavezno stavlja među izolacija.