Pozdrav samo jedno brzinsko pitanje, naručio sam induktivne senzore s ebaya i piše "6-36V DC" što to znači? hoće li onmi raditi jednako dobro na 6 V kao i na30,36V ili je to nešto drugo?
Da, al nije bas preporucljivo vrtit na granici.
Pozdrav samo jedno brzinsko pitanje, naručio sam induktivne senzore s ebaya i piše "6-36V DC" što to znači? hoće li onmi raditi jednako dobro na 6 V kao i na30,36V ili je to nešto drugo?
Da, al nije bas preporucljivo vrtit na granici.
Radit ce s propisanom tolerancijom u rasponu od 6 do 36V. Ispod i iznad rezultati su upitni ili se senzor moze ostetiti...
Arduino Cookbook
Arduino Cookbook
e hvala puno <3,a ima li sto na hrvatskom ?
evo poceo sam s radom,pravim lampice za bor :D kako da obrisem s arduina ono sto sam isprogramirao tj. da se on vrati u pocetno stanje i kako da iskljucim napajanje tj. da ne moram stalno iskljucivat i ukljucivat USB dok citam knjigu.unaprijed hvala.ISPRICAVAM SE ZBOG PUNO PORUKA,NEKA IH NETKO OBRISE,MOBITEL JE KRIV ZA TO,NIJE HTIO UPLOADATI SLIKE PA SAM MORAO PREKO KOMPA,SORI :(
Arduino Cookbook
e hvala puno <3,a ima li sto na hrvatskom ?
Udžbenik za engleski jezik? Ne šalim se. Dok znaš engleski jezik, onda ti je sve otvoreno. Bez znanja engleskog jezika si na jedan način hendikepiran. Skoro sve što je dostupno, dostupno je (i) na engleskom jeziku. Počevši od hrpe web-stranica, knjiga, videa na YouTubeu i drugim servisima, datasheetova komponenti i čipova... Engleski jezik ti je put k znanju. Slobodno ti kreneš od materijala na hrvatskom jeziku, ali kreni i s učenjem engleskog jezika.
kako da obrisem s arduina ono sto sam isprogramirao tj. da se on vrati u pocetno stanje
Staviš na njega program File > Examples > 01.Basics > Blink.
i kako da iskljucim napajanje tj. da ne moram stalno iskljucivat i ukljucivat USB dok citam knjigu.
Neće mu ništa biti ako je stalno uključen. Ak te smeta ledica koja blinka, nju odspoji. Ili ako imaš više komponenti odspoji - (gnd) s eksperimentalne pločice (breadboarda). Ili si gnd na breadbord spoji preko prekidača. Ili stavi neki prekidač i stavi u program uvjet da Arduino "daje znakove života" samo ako je prekidač u određenom položaju.
BTW Inače imamo i temu posvećenu Arduinu, da se ne zatrpava ova tema koja je o elektronici općenito, pa se preseli u nju:
Program se sa mikrokontrolera ne treba brisati jer svaki put kada se stavi novi kod na njega stari se obrise i zamjeni novim.
Pozdrav svima!
Vidim da je bilo spominjanja lemljenja, održavanja i čišćenje vrha lemilice. Koliko sam pročitao iz teme ovaj video -
bi trebao biti ispravan?Pa imam par pitanja:
Za čega služi metalna vuna i da li je neophodna?
Koje vrste ili koje „marke“ tinola i paste za lemljenje koristite tj. s kojim imate dobra iskustva?
Kad čistim vrh lemilice od spužvicu skida s višak tinola, a mali dio tinola ostaje?
Ja imam jedan mali problem pa zato i pitam ova pitanja. Imam neke staru štapnu lemilicu(jeftinu) koja baš i nije kvalitetna i prilikom čišćenja vrha lemilice od spužvu ona se očisti ali nakon minute(cca) rada stvore se crni slojevi (oksidacijski?) i nije mi fino onako jedan dio vrha sjajan kaki bi trebao biti i kojim bi trebao lemit (kako sam gledao na YT). I u spojevima mi ostanu komadići tih crnih slojeva. Što se tiče postupka sve sam radio kako je videu objašnjeno. Crni sloj mi se ne pojavljuje u spoju kada očistim vrh od spužvicu i onda brzo zalemim dok je sjajan prije nego što pocrni. I kad želim isključiti lemilicu ne mogu na cijeli vrh staviti lem jer jednostavno se nakuplja u smjeru gravitacije, a preostali dio pocrni. Sad ne znam da li je to sve normalno? Pretpostavljam da trebam da kupim neku bolju lemilicu od sadašnje. Pa rekoh da pitam Vas tj. da ja možda negdje ne griješim u postupku lemljenja ili sam samo nespretan, prije nego što nešto krenem kupovat?
Problem je kod jeftinih lemilica što nemaju nikakvu kontrolu temperature. Osobno koristim isto takvu i uspio sam si rješiti taj problem tako da sam vrh izvukao tako da se temperatura disipira a ostaje dovoljna da tali tinol. Loši tinol obićno ima više olova u odnosu na srebro tako da bolji tinol više naginje bojom srebru nego olovu.
Za čega služi metalna vuna i da li je neophodna?
Ako pričaš o ovoj iz videa, onda si vidio čemu služi. Ja je nemam, niti sam je ikad koristio.
Ako pričašonoj od mjedi/mesinga (onoj žućkastoj, bar mislim da je od tog materijala), ona se koristi umjesto vlažne spužvice, znači za čišćenje vrha kod lemljenja. Iz iskustva mogu reći da spužvica ljepše i temeljitije očisti vrh, ali kako su moja lemljenja najčešće vrlo kratka, lijen sam namočiti spužvicu pa jednostavno koristim samo tu vunu.
Kad čistim vrh lemilice od spužvicu skida s višak tinola, a mali dio tinola ostaje?
Neki vele da mali dio tinola ostaje, ali iz mog iskustva (koristim bezolovni tinol - možda je kod olovnog drugačija situacija) ostaje premali dio i uvijek treba nakon čišćenja spužvicom malo dodati. U biti najgora je stvar kad ti je vrh skroz čist i upravo je to uzrok ovim problemima koje opisuješ. Znači, kad zalemiš nešto (a između dva lemljenja si), idealno bi bilo očistiti vrh u spužvicu, staviti malo svježeg tinola na vrh i onda odložiti lemilicu, i ponoviti taj postupak kad ponovno kreneš lemiti. Ako si lijen to napraviti, onda samo odloži lemilicu bez da čistiš vrh (tad će znači on biti prekriven starim lemom), ali očisti vrh i ponovno stavi tinol prije nego ideš lemiti.
Imam neke staru štapnu lemilicu(jeftinu) koja baš i nije kvalitetna i prilikom čišćenja vrha lemilice od spužvu ona se očisti ali nakon minute(cca) rada stvore se crni slojevi (oksidacijski?) i nije mi fino onako jedan dio vrha sjajan kaki bi trebao biti i kojim bi trebao lemit (kako sam gledao na YT).
To se događa upravo kad ti je vrh vruć, a čist, bez dovoljne količine lema na sebi. Vrh Lemilice možeš do određene mjere ostavljati čistim ako imaš temperaturno kontroliranu lemilicu (može biti i ona među najjeftinijma - ja imam Yihua 936), ali ako imaš ovakvu kakvu imaš, onda ne. Štoviše - i ta štapna lemilica ti je vjerojatno sasvim OK za rad, ali je problem što vrh (predugo) ostavljaš (pre)čistim. Osim ako vrh već nije oštećen pa je došlo vrijeme zamjene. Ne znam kakav vrh imaš - ako imaš šiljasti, kupi neki plosnati - što veći, pod uvjetom da nije toliko velik da će ti ležati na dvije površine koje zapravo ne namjeravaš lemiti.
I u spojevima mi ostanu komadići tih crnih slojeva. Što se tiče postupka sve sam radio kako je videu objašnjeno. Crni sloj mi se ne pojavljuje u spoju kada očistim vrh od spužvicu i onda brzo zalemim dok je sjajan prije nego što pocrni.
Lako moguće je i da lemilicu predugo držiš ukjučenu. Ako je ne koristiš 10-15 minuta isključi je, pa je ponovno uključi kad ti zatreba. Ili jednostavno kupi tempeturno kontroliranu.
I kad želim isključiti lemilicu ne mogu na cijeli vrh staviti lem jer jednostavno se nakuplja u smjeru gravitacije, a preostali dio pocrni. Sad ne znam da li je to sve normalno?
Prečisti vrh (premalo lema) uz previsoku temperaturu.
Pozdrav, trebam jedan stručni savjet.
Imam jedno neispravno autopojačalo koje bi htio popraviti i sad mi je problem naći odgovarajuće tranzistore.
Originalni su 2SA1908 i 2SC5100 i nemogu ih nigdje pronaći.
Imam od prije nekoliko TIP33C i TIP34C, mogu li njih iskoristiti?
Isto tako bi MTAJ30N06E zamijenio sa IRFZ46N
I još RM4Z sa BY255 ili 1N5408
Nisam dovoljno stručan da mogu usporedbom datasheeta utvrditi da li je to sigurno ok zamjena pa molim potvrdu.
Probaj ali TIP33 serija nije napravljena za uporabu u Audio el. krugovima nego za napajanja i prekidanje jakih struja.
A 2SA1694/2SC4467 kombinacija možda?
Pozdrav, trebam jedan stručni savjet.
Imam jedno neispravno autopojačalo koje bi htio popraviti i sad mi je problem naći odgovarajuće tranzistore.
Originalni su 2SA1908 i 2SC5100 i nemogu ih nigdje pronaći.
Imam od prije nekoliko TIP33C i TIP34C, mogu li njih iskoristiti?
Isto tako bi MTAJ30N06E zamijenio sa IRFZ46N
I još RM4Z sa BY255 ili 1N5408
Nisam dovoljno stručan da mogu usporedbom datasheeta utvrditi da li je to sigurno ok zamjena pa molim potvrdu.
Alternative sa kojima možeš zamijeniti 2SA1908
Izgleda da bi 2SA1694/2SC4467 kombinacija trebala raditi, skoro su isti
Problem je kod jeftinih lemilica što nemaju nikakvu kontrolu temperature. Osobno koristim isto takvu i uspio sam si rješiti taj problem tako da sam vrh izvukao tako da se temperatura disipira a ostaje dovoljna da tali tinol. Loši tinol obićno ima više olova u odnosu na srebro tako da bolji tinol više naginje bojom srebru nego olovu.
Hvala na savjetu, napravio sam tako i sada vrh više ne crni.
To se događa upravo kad ti je vrh vruć, a čist, bez dovoljne količine lema na sebi. Vrh Lemilice možeš do određene mjere ostavljati čistim ako imaš temperaturno kontroliranu lemilicu (može biti i ona među najjeftinijma - ja imam Yihua 936), ali ako imaš ovakvu kakvu imaš, onda ne. Štoviše - i ta štapna lemilica ti je vjerojatno sasvim OK za rad, ali je problem što vrh (predugo) ostavljaš (pre)čistim. Osim ako vrh već nije oštećen pa je došlo vrijeme zamjene. Ne znam kakav vrh imaš - ako imaš šiljasti, kupi neki plosnati - što veći, pod uvjetom da nije toliko velik da će ti ležati na dvije površine koje zapravo ne namjeravaš lemiti.
Koliko izađe poštarina? Kakva je lemilica u usporedbi s lemlicama tog cijenovnog ranga i da li dobro odradi poso? Kaki su vrhovi od lemilice i da li ima zamjenskih?
mbaksa i Angus_Young Hvala na odgovorima :)
Poz raja,
imam pitanje. Skinio sam s napajanja ventilator(120mm) koji ima dvopinski konektor. Dali ja njega mogu spojiti na MBO, na tropinski konektor? Hvala :)
Alternative sa kojima možeš zamijeniti 2SA1908
Izgleda da bi 2SA1694/2SC4467 kombinacija trebala raditi, skoro su isti
Hvala, nisam do sad naišao na ovu korisnu stranicu :)
Po ovome bi to bilo ok, budem probao pa kako bude
Pozdrav svima!
Vidim da je bilo spominjanja lemljenja, održavanja i čišćenje vrha lemilice.
Jedan mali tutorial: http://www.petvolta.com/osnove/lemiti-je-lako-prijevod-popularnog-stripa-soldering-is-easy/
Ima netko mozda napajanje ovog tipa: http://www.ebay.co.uk/itm/UK-Stock-DC-12-24V-Universal-Regulated-Switching-Power-Supply-for-LED-Strip-CCTV-/151123354933?var=&hash=item232fa76535:m:mqHDAlWODh1BCJQ4IE6Qbsw
Ja imam 2 komada i oba zuje prilikom koristenja, nekad znaju prestat na odredeni vremenski period.
Zanima me dal je to nozmalno ili ne.
Da ne bi bilo zabune radi se o modelima bez ventilatora.
Ima netko mozda napajanje ovog tipa: http://www.ebay.co.uk/itm/UK-Stock-DC-12-24V-Universal-Regulated-Switching-Power-Supply-for-LED-Strip-CCTV-/151123354933?var=&hash=item232fa76535:m:mqHDAlWODh1BCJQ4IE6Qbsw
Ja imam 2 komada i oba zuje prilikom koristenja, nekad znaju prestat na odredeni vremenski period.
Zanima me dal je to nozmalno ili ne.
Da ne bi bilo zabune radi se o modelima bez ventilatora.
Nemam, ali imam zanimljiv slučaj s šrot-kineskim punjače za mobitel - kad se mobitel puni je tih, kad je mobitel skoro pri kraju i kad je pun, onda se čuje zujanje. Jednostavno kad nije pod opterećenjem zuji (pretpostavljam induktor).
Probaj napajanje malo više (ili možda malo manje) privremeno opteretiti pa vidi čuje li se zujanje i dalje.
imam pitanje. Skinio sam s napajanja ventilator(120mm) koji ima dvopinski konektor. Dali ja njega mogu spojiti na MBO, na tropinski konektor? Hvala :)
Možeš li? Ne znam. Smiješ li? Smiješ. Samo pazi da ti crvena ide na crvenu, crna na crnu. Ako fizički ne ide, onda valjda postoji nekakav adapter. Razlika između 2-pinskog i 3-pinskog ventilatora je u tome što 3-pinski ima treću žicu (obično žutu) za tahometar (za praćenje brzine vrtnje).
imam pitanje. Skinio sam s napajanja ventilator(120mm) koji ima dvopinski konektor. Dali ja njega mogu spojiti na MBO, na tropinski konektor? Hvala :)
Možeš li? Ne znam. Smiješ li? Smiješ. Samo pazi da ti crvena ide na crvenu, crna na crnu. Ako fizički ne ide, onda valjda postoji nekakav adapter. Razlika između 2-pinskog i 3-pinskog ventilatora je u tome što 3-pinski ima treću žicu (obično žutu) za tahometar (za praćenje brzine vrtnje).
Ne vidim ja nigdje te boje, to iz matične samo tri žice(pina) izlaze.
Pitanje , zelim spojiti 4 led trake za u kuciste na swithcer tako da ledice mogu palit i gasiti . Znaci 2 ledice bi isle na 1 switcher a druge 2 na drugi swithcer , interesira me dali je nacin spajanja koji je dole na slici ispravan . ? hvalaa
Bilo bi dobro da to napraviš u shemi(standardizirana), ja ovdje ništa ne razumijem.
Nemam, ali imam zanimljiv slučaj s šrot-kineskim punjače za mobitel - kad se mobitel puni je tih, kad je mobitel skoro pri kraju i kad je pun, onda se čuje zujanje. Jednostavno kad nije pod opterećenjem zuji (pretpostavljam induktor).
Probaj napajanje malo više (ili možda malo manje) privremeno opteretiti pa vidi čuje li se zujanje i dalje.
Isprobao i ima nesto u tome, s opterecenjem dolazi i do promjene zvuka zujanja, isto sam skuzio i s originalnim lg g2 punjacem, od prvog dana zuji kad istekam mobitel.
Nije nista strasno, al ipak smeta malo.